Web Content Viewer
ActionsПриложни системи в ДХЧО
Услуга WEB електронна поща (e-mail)
Състояние на услугата: Налична
Документи за заявяване на услугата "Web електронна поща":
Описание на услуга „WEB електронна поща“
Споразумение за предоставяне на облачна услуга “web електронна поща”
Форма за заявяване на услуга „WEB електронна поща“
Услугата „WEB електронна поща“ е публична услуга, достъпна в Интернет. Осигурява всички функции, характерни за този вид услуги.
Поддържа SMTP, IMAP, POP3 и услуги за WEB поща. Включва функции като антивирусни и антиспам опции за интеграция, възможности за използване през мобилни устройства и поддръжка на Exchange ActiveSync. Компонентите на услугата са инсталирани в центъра за данни на електронното управление. Услугата „WEB електронна поща“ се предоставя безвъзмездно.
Услугата работи в многопотребителски режим (multi-tenant), което логически и по сигурен начин разделя различните ползватели и им дава пълна автономност при нейното използване. Отделните администрации имат изключителни права над собствена част от услугата и възможност сами да администрират и управляват пощенските акаунти на служителите си.
Администрирането на услугата (добавяне, блокиране или премахване на пощенски акаунт на служител) се извършва лесно през удобен WEB интерфейс . Служителите могат да използват пощенския си акаунт през публично достъпен WEB интерфейс, през MS Outlook или друг пощенски клиент.
Услугата може да се използва, както в под-домейн на домейн egov.bg , така и в съществуващ публичен интернет домейн – регистриран на името на администрацията.
Услуга e-learning
Състояние на услугата: Налична
Услугата се предлага чрез услуга Виртуален център за данни и е налична в Каталога с услуги в Порталите за самообслужване под формата на шаблон (темплейт).
За реализацията на услугата се използва продукта Moodle. Moodle е изключително популярна Learning Management System, базирана на отворен код. Локализирана на над 100 езика и поддържа използването на стандарти като Sharable Content Object Reference Model (SCORM). Има модулен дизайн и библиотека от над 1000 плъгина и разширения както и много добре документирано API. Moodle позволява лесна адаптация към изискванията на организациите. Системата предоставя персонализирани изгледи за обучаеми и инструктори с курсове, задачи, форуми wiki страници и групови календари.
Механизъм на провизиране: Наемателят самостоятелно избира от Каталога с услуги шаблона на Moodle и заявява създаване на виртуална машина от него. След като виртуалната машина е създадена, Наемателят самостоятелно извършва първоначалните настройки според неговите нужди. Администрирането на приложението за времето на неговото използване се извършва от Наемателя.
Услуга Управление на съдържание (CMS)
Състояние на услугата: Налична
Услугата се предлага чрез услуга Виртуален център за данни и е налична в Каталога с услуги в Порталите за самообслужване под формата на шаблон (темплейт).
За реализацията на услугата се използва продукта WordPress. Тази CMS платформа позволява потребителите да създават статични и динамични страници използвайки „каквото виждаш това получаваш“ (WYSIWYG) редактор. Това осигурява съвместимост с различни уеб браузъри, бързина на действие или мобилен изглед. Платформа предоставя голяма гъвкавост комбинирана с публичен лиценз GPL v2.
Основните функции на платформата са:
- Дизайн подлежащ на промяна;
- Search Engine Optimization ;
- Responsive Mobile сайтове;
- Висока производителност;
- Високо ниво на сигурност;
- Възможност за управление на медия.
Механизъм на провизиране: Наемателят самостоятелно избира от Каталога с услуги шаблона на Word Press и заявява създаване на виртуална машина от него. След като виртуалната машина е създадена, Наемателят самостоятелно извършва първоначалните настройки според неговите нужди. Администрирането на приложението за времето на неговото използване се извършва от Наемателя.
Услуга Helpdesk (Ticketting)
Състояние на услугата: Налична
Услугата се предлага чрез услуга Виртуален център за данни и е налична в Каталога с услуги в Порталите за самообслужване под формата на шаблон (темплейт).
За реализацията на услугата се използва продукта Otobo. Това е инструмент, който предоставя на Организацията ефективно да управлява процесите свързани с поддръжката на продукти или услуги, предоставяни от нея. Системата позволява гъвкава настройка на правила, опашки, известявания и всяка една друга част от процеса по поддържка и обработка на заявки. Това позволява всяка една организация да настрои Otobo имплементацията по нейните изисквания, като дори е възможно да се имплементира ITIL базиран ITSM процес, който да покрива администрирането и обработката на инциденти.
Механизъм на провизиране: Наемателят самостоятелно избира от Каталога с услуги шаблона на Otobo и заявява създаване на виртуална машина от него. След като виртуалната машина е създадена, Наемателят самостоятелно извършва първоначалните настройки според неговите нужди. Администрирането на приложението за времето на неговото използване се извършва от Наемателя.
Услуга WEB базирани семинари
Състояние на услугата: Налична с ограничения
Услугата е реализирана чрез облачния продукт Cisco WebEx Meeting Center (CWMC). Към настоящият момент създаденият тенат на URL https://egov-bg.webex.com е осигурен с ограничен брой лицензи. Предлагането на тази услуга и респективно нейното разширение, чрез осигуряване с допълнителни лицензи зависи от проявен интерес от потенциални потребители.
Следва да се отбележи, че създаването на „Стая за семинар“ може да се извършва само от лицензирани потребител. В срещата (семинара), обаче могат да се включат до 200 участници, за които не е нужен лиценз. Предвид на това при добра организация от страна на Наемателя с един акаунт могат да се организират пълноценни сесии.
Уеб базираните семинари позволяват провеждане на срещи, обучения, лекции, семинари, конференции и други, изцяло онлайн чрез технологии за предаване на глас по IP и за мултимедийни комуникации. Основна характеристика на един уеб базиран семинар са неговите интерактивни елементи – опция за споделяне на екран, инструменти за комуникация като чат, аудио, видео, вдигане на ръка, споделяне на живо (стрийминг) в социални медии, сайтове за видео споделяне и т.н., както и възможността да се дава, получава и обсъжда информация.
При уеб базираните семинари има един човек (т.нар хост), който води събитието и има възможността да решава на кой участник да се даде право да говори и кога:
- Възможност да определи друг участник като „презентатор“;
- Възможност да определи друг участник като „важен“ или „хост“;
- Добавяне или премахване на участници;
- Mute/Unmute на аудио/видео за всички или отделна група участници;
- Възможност за записване на семинара;
- Възможност за ограничаване на достъпа до семинара;
- Възможност за създаване на анкета по време на семинара;
- Възможност за стартиране на чат сесия с всички или отделни хора;
Услуга Instant Messaging (IM)
Състояние на услугата: Налична с ограничения
Услугата е реализирана чрез продукти на Cisco, като нейната инфраструктура изцяло е инсталирана в център за данни на електронното управление. Към настоящият момент тя е осигурена с ограничен брой лицензи. Предлагането на тази услуга и респективно нейното разширение, чрез осигуряване с допълнителни лицензи зависи от проявен интерес от потенциални потребители.
Следва да се отбележи, че за пълноценното и лесно използване на услугата е свързано с управлението на потребителите на Наемателя.
Предвид на това интегрирането и с активна директория на Наемателя е препоръчително. Поддържа многопотребителски (multitenant) режим.
Instant Messaging (IM) е обобщено название на системи за предаване на съобщения в реално време с осигуряване на възможност за проследяване в реално време на текущото състояние на потребителите – достъпен, отсъства, зает, в разговор, в конферентен разговор, в режим „не ме безпокойте“ и други. Приложенията за IM предоставя възможност за персонален и/или групов чат, споделяне на екран, аудио и видео разговори, трансфер на файлове, аудио и видео срещи с възможност на споделяне на съдържание и други. Клиентското приложение за съобщения в реално време се поддържа на следните платформи:
- Windows работни станции;
- MAC работни станции;
- iPhone и iPad;
- Android телефони и таблети
Част от ползите на системата са:
- Съвместна работа между потребителите в реално време;
- Незабавна комуникация между потребителите;
- Лесна употреба, достъп от всяка точка на света с интернет връзка;
- Мобилност на потребителите;
- История на изпратени и получени съобщения.