Z6_PPGAHG8009NCB065IM76KKTKV7
Z7_PPGAHG8009NCB065IM76KKTCO4

Регистър на информационните ресурси

Дата на публикуване: 17.02.2025
Последна актуализация: 17.02.2025

За регистрация и прекратяване на дотъп до Регистър на ресурсите, попълнете, подпишете и изпратете по официален ред заявлението, което ще откриете по-долу в края на страницата. Регистъра на ресурсите можете да достъпите на адрес: https://rir.egov.bg/

 

В изпълнение на задълженията произтичащи по Чл.7е. (1) Министърът на Електронното управление създава, води и поддържа  регистър на информационните ресурси, който съдържа информация за:

  1. информационните ресурси, с които разполагат административните органи, с изключение на тези, чието предназначение е за работа и съхранение на класифицирана информация;
  2. информационните ресурси на Единната електронна съобщителна мрежа (ЕЕСМ) на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност;
  3. годишни планове за обновяване на информационните ресурси на администрациите;

(2) Информацията по ал.1 задължително включва разбивка по Единната бюджетна класификация (ЕБК) и по общия терминологичен речник (CPV).
(3) Регистърът по ал.1 се поддържа като електронна информационна система, в която служители, определени от административния орган, вписват информацията. Служителите отговарят за достоверността на въвежданата информация, както и за навременното ѝ въвеждане.
(4) Административните органи са длъжни да вписват в регистъра по ал.1 данните за информационните ресурси в едномесечен срок от въвеждането, съответно от извеждането им от експлоатация.
(5) Обстоятелствата, които се вписват, условията и редът за воденето, поддържането и ползването на регистъра по ал.1 се определят с наредбата по чл.7г, ал.6.

 

Регистърът на информационните ресурси (РИР) е изграден като уеб базиран електронен регистър с определена структура и формат на данните, с които се описват информационно -комуникационната инфраструктура (ИКИ): хардуер, мрежово оборудване, софтуер, лицензи и др., собственост на административните органи (централни, областни и общински администрации).

 

Към регистъра е разработена Автоматизирана информационна система (АИС) за инвентаризация на ИКИ ресурсите на електронното управление, която функционално подпомага дейностите по вписване и заличаване на обстоятелства и данни в Регистъра на информационните ресурси и изпълнението на дейности, свързани с процеса на ИКИ.

 

Функционалностите на АИС за инвентаризация позволяват управление на достъпа на служители, определени от административния орган. Служителите вписват и заличават обстоятелства и данни в РИР в съответствие с чл. 56 от Наредбата за общите условия за информационните ресурси, регистрите и електронните административни услуги (НОИИСРЕАУ). Чрез системата  се изпълняват мероприятия по извършване на инвентаризация на ИКИ за централни, областни и общински администрации и се  структурират информация и данни в подкрепа на изпълнението на Актуализирана Стратегията за развитие на електронното управление в Република България 2019-2025 г. Системата да се изготвят справки за целите на планиране и оптимизиране на разходите и изграждане на средата за електронно управление.

 

РИР като основен компонент от Архитектурата на електронното управление, е изграден по договор рег. № 26/ 11.04.2018г. на Държавна агенция „Електронно управление” (ДАЕУ) с Изпълнител: „Стемо“ ООД и предмет: „Инвентаризация /преглед/ на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление по проект BG05SFC)P001-1.001-0001 „Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление“, финансиран по Оперативна програма „Добро управление” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд“.