Z6_PPGAHG80013QE061CT9O64MKO0
Z7_PPGAHG80013QE061CT9O64MK44

Въпроси и отговори

Дата на публикуване: 19.07.2024
Последна актуализация: 22.07.2024

Най-често срещани въпроси и отговори

Въпрос:

Какъв е редът и срокът да ми бъде издадено Удостоверение за осигурителен доход (УП2)?

 

Отговор:

Следва да подадете Заявление по образец (Приложение № 3) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ (ИАИЕУ) за издаване на удостоверение (УП 2) за осигурителен доход. Заявлението може да изтеглите от тук: Приложение № 3 Заявлението може да подадете по един от следните начини:

  1. Лично в Центъра за административно обслужване на ИАИЕУ, находящ се на адрес: гр. София 1000, ул. „Й. В. Гурко“ № 6; работно време от 09:00 до 17:30 часа. Необходимо е да носите личната си карта.
  2. Да го изпратите в ЦАО на ИАИЕУ чрез лицензиран пощенски оператор. В този случай заявлението следва да е в оригинал.
  3. Да го изпратите по електронната поща на адрес: mail@e-gov.bg. В този случай заявлението следва да бъде подписано с квалифициран електронен подпис.
  4. Да го изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт.
  5.  Услугата може да бъде заявена и устно в ЦАО на ИАИЕУ, за което съответният служител ще попълни протокол, който се подписва от него и от заявителя.

Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва за изпълнение в съответствие с нормативната уредба.

Необходими документи:

  1. Копия от трудова/служебна книжка;
  2. Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;
  3. Изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице, а от пълномощник – в оригинал или копие.

Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна.

Срок за издаване на УП2: 14 (четиринадесет) календарни дни.

Срок на действие на издаденото УП2: безсрочен.

Начини на получаване на издаденото УП2:

  1. Лично – срещу представяне на документ за самоличност;
  2. Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) с обратна разписка за сметка на заявителя;
  3. Чрез електронна поща;
  4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/ ).

 

Въпрос:

Какъв е редът и срокът да ми бъде издадено Удостоверение за осигурителен стаж (УП3)?

 

Отговор:

Следва да подадете Заявление по образец (Приложение № 3) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ (ИАИЕУ) за издаване на удостоверение (УП 3) за осигурителен стаж. Заявлението може да изтеглите от тук: Приложение № 3 Заявлението може да подадете по един от следните начини:

1.  Лично в Центъра за административно обслужване на ИАИЕУ, находящ се на адрес: гр. София 1000, ул. „Й. В. Гурко“ № 6; работно време от 09:00 до 17:30 часа. Необходимо е да носите личната си карта.

2.  Да го изпратите в ЦАО на ИАИЕУ чрез лицензиран пощенски оператор. В този случай заявлението следва да е в оригинал.

3.  Да го изпратите по електронната поща на адрес: mail@e-gov.bg. В този случай заявлението следва да бъде подписано с квалифициран електронен подпис.

4.  Да го изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/ ), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт.

5.  Услугата може да бъде заявена и устно в ЦАО на ИАИЕУ, за което съответният служител ще попълни протокол, който се подписва от него и от заявителя.

Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва за изпълнение в съответствие с нормативната уредба.

Необходими документи:

1.  Копия от трудова/служебна книжка;

2.  Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;

3.  Изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице, а от пълномощник – в оригинал или копие.

Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна.

Срок за издаване на УП3: 14 (четиринадесет) календарни дни.

Срок на действие на издаденото УП3: безсрочен.

Начини на получаване на издаденото УП3:

1.  Лично – срещу представяне на документ за самоличност;

2.  Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) с обратна разписка за сметка на заявителя;

3.  Чрез електронна поща;

4.  Чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/ ).

 

Въпрос:

Какъв е редът и срокът да получа достъп до обществена информация?

 

Отговор:

Следва да подадете Заявление по образец (Приложение № 5) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ (ИАИЕУ) за издаване на удостоверение (УП 3) за осигурителен стаж. Заявлението може да изтеглите от тук: Приложение № 5 Заявлението може да подадете по един от следните начини:

1.  Лично в Центъра за административно обслужване на ИАИЕУ, находящ се на адрес: гр. София 1000, ул. „Й. В. Гурко“ № 6; работно време от 09:00 до 17:30 часа. Необходимо е да носите личната си карта.

2.  Да го изпратите в ЦАО на ИАИЕУ чрез лицензиран пощенски оператор. В този случай заявлението следва да е в оригинал.

3.  Да го изпратите по електронната поща на адрес: mail@e-gov.bg. В този случай не се изисква електронен подпис.

4.  Да го изпратите чрез:

- Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт;

- Платформата за достъп до обществена информация по чл. 15в от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), достъпна на адрес: https://pitay.government.bg. В този случай не се изисква електронен подпис.

- Единния портал за достъп до електронни административни услуги  (ЕПДЕАУ).

5.  Услугата може да бъде заявена и устно в ЦАО на ИАИЕУ, за което съответният служител ще попълни протокол, който се подписва от него и от заявителя.

Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва за изпълнение в съответствие с нормативната уредба.

Важно! Заявлението следва да отговаря на изискванията на чл. 25 от ЗДОИ. Анонимни заявления/искания за достъп до обществена информация не се приемат.

Необходими документи: Не се изискват други документи, освен заявлението.

Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна, като заявителят дължи единствено заплащането на разходите по предоставянето, които не могат да превишават материалните разходи по предоставянето на нормативи, определени от министъра на финансите с Наредба № Н-1 (ДВ, бр. 22 от 18 март 2022 г.), която влиза в сила от 22 март 2022 г. и заповед № ЗМФ-156 от 11.03.2022 г.

Срок за произнасяне с решение/уведомление: 14 (четиринадесет) календарни дни. Този срок може да бъде удължен:

- с не повече от 10 дни, когато исканата информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка. В този случай заявителят се уведомява и се посочват причините за удължаване на срока, в който ще бъде предоставен достъп до исканата обществената информация;

- с не повече от 14 дни, когато исканата обществена информация се отнася до трето лице и е необходимо неговото съгласие за предоставянето й.

Начини на получаване на издаденото решение/уведомление:

1.  Лично – срещу представяне на документ за самоличност и подпис;

2.  Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) с обратна разписка за сметка на заявителя;

3.  Чрез електронна поща;

4.  Чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/);

5. Чрез Платформата за достъп до обществена информация, (https://pitay.government.bg);

6. Решението за отказ се връчва на заявителя срещу подпис или се изпраща по пощата с обратна разписка или се изпраща на посочения от заявителя профил в Системата за сигурно електронно връчване.

Най-често срещани въпроси и отговори
Дата на публикуване: 19.07.2024