Web Content Viewer
ActionsВъпроси и отговори
Най-често срещани въпроси и отговори
Въпрос:
Какъв е редът и срокът да ми бъде издадено Удостоверение за осигурителен доход (УП2)?
Отговор:
Следва да подадете Заявление по образец (Приложение № 3) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ (ИАИЕУ) за издаване на удостоверение (УП 2) за осигурителен доход. Заявлението може да изтеглите от тук: Приложение № 3 Заявлението може да подадете по един от следните начини:
- Лично в Центъра за административно обслужване на ИАИЕУ, находящ се на адрес: гр. София 1000, ул. „Й. В. Гурко“ № 6; работно време от 09:00 до 17:30 часа. Необходимо е да носите личната си карта.
- Да го изпратите в ЦАО на ИАИЕУ чрез лицензиран пощенски оператор. В този случай заявлението следва да е в оригинал.
- Да го изпратите по електронната поща на адрес: mail@e-gov.bg. В този случай заявлението следва да бъде подписано с квалифициран електронен подпис.
- Да го изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт.
- Услугата може да бъде заявена и устно в ЦАО на ИАИЕУ, за което съответният служител ще попълни протокол, който се подписва от него и от заявителя.
Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва за изпълнение в съответствие с нормативната уредба.
Необходими документи:
- Копия от трудова/служебна книжка;
- Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;
- Изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице, а от пълномощник – в оригинал или копие.
Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна.
Срок за издаване на УП2: 14 (четиринадесет) календарни дни.
Срок на действие на издаденото УП2: безсрочен.
Начини на получаване на издаденото УП2:
- Лично – срещу представяне на документ за самоличност;
- Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) с обратна разписка за сметка на заявителя;
- Чрез електронна поща;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/ ).
Въпрос:
Какъв е редът и срокът да ми бъде издадено Удостоверение за осигурителен стаж (УП3)?
Отговор:
Следва да подадете Заявление по образец (Приложение № 3) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ (ИАИЕУ) за издаване на удостоверение (УП 3) за осигурителен стаж. Заявлението може да изтеглите от тук: Приложение № 3 Заявлението може да подадете по един от следните начини:
1. Лично в Центъра за административно обслужване на ИАИЕУ, находящ се на адрес: гр. София 1000, ул. „Й. В. Гурко“ № 6; работно време от 09:00 до 17:30 часа. Необходимо е да носите личната си карта.
2. Да го изпратите в ЦАО на ИАИЕУ чрез лицензиран пощенски оператор. В този случай заявлението следва да е в оригинал.
3. Да го изпратите по електронната поща на адрес: mail@e-gov.bg. В този случай заявлението следва да бъде подписано с квалифициран електронен подпис.
4. Да го изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/ ), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт.
5. Услугата може да бъде заявена и устно в ЦАО на ИАИЕУ, за което съответният служител ще попълни протокол, който се подписва от него и от заявителя.
Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва за изпълнение в съответствие с нормативната уредба.
Необходими документи:
1. Копия от трудова/служебна книжка;
2. Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;
3. Изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице, а от пълномощник – в оригинал или копие.
Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна.
Срок за издаване на УП3: 14 (четиринадесет) календарни дни.
Срок на действие на издаденото УП3: безсрочен.
Начини на получаване на издаденото УП3:
1. Лично – срещу представяне на документ за самоличност;
2. Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) с обратна разписка за сметка на заявителя;
3. Чрез електронна поща;
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/ ).
Въпрос:
Какъв е редът и срокът да получа достъп до обществена информация?
Отговор:
Следва да подадете Заявление по образец (Приложение № 5) до изпълнителния директор на Изпълнителна агенция „Инфраструктура на електронното управление“ (ИАИЕУ) за издаване на удостоверение (УП 3) за осигурителен стаж. Заявлението може да изтеглите от тук: Приложение № 5 Заявлението може да подадете по един от следните начини:
1. Лично в Центъра за административно обслужване на ИАИЕУ, находящ се на адрес: гр. София 1000, ул. „Й. В. Гурко“ № 6; работно време от 09:00 до 17:30 часа. Необходимо е да носите личната си карта.
2. Да го изпратите в ЦАО на ИАИЕУ чрез лицензиран пощенски оператор. В този случай заявлението следва да е в оригинал.
3. Да го изпратите по електронната поща на адрес: mail@e-gov.bg. В този случай не се изисква електронен подпис.
4. Да го изпратите чрез:
- Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), като електронната идентификация е посредством Квалифициран електронен подпис, Електронна идентичност (eID) по смисъла на Закона за електронната идентификация, ПИК на НОИ и други, приети с държавен акт;
- Платформата за достъп до обществена информация по чл. 15в от Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ), достъпна на адрес: https://pitay.government.bg. В този случай не се изисква електронен подпис.
- Единния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ).
5. Услугата може да бъде заявена и устно в ЦАО на ИАИЕУ, за което съответният служител ще попълни протокол, който се подписва от него и от заявителя.
Заявлението се регистрира в деловодната система и се насочва за изпълнение в съответствие с нормативната уредба.
Важно! Заявлението следва да отговаря на изискванията на чл. 25 от ЗДОИ. Анонимни заявления/искания за достъп до обществена информация не се приемат.
Необходими документи: Не се изискват други документи, освен заявлението.
Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане: Услугата е безплатна, като заявителят дължи единствено заплащането на разходите по предоставянето, които не могат да превишават материалните разходи по предоставянето на нормативи, определени от министъра на финансите с Наредба № Н-1 (ДВ, бр. 22 от 18 март 2022 г.), която влиза в сила от 22 март 2022 г. и заповед № ЗМФ-156 от 11.03.2022 г.
Срок за произнасяне с решение/уведомление: 14 (четиринадесет) календарни дни. Този срок може да бъде удължен:
- с не повече от 10 дни, когато исканата информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка. В този случай заявителят се уведомява и се посочват причините за удължаване на срока, в който ще бъде предоставен достъп до исканата обществената информация;
- с не повече от 14 дни, когато исканата обществена информация се отнася до трето лице и е необходимо неговото съгласие за предоставянето й.
Начини на получаване на издаденото решение/уведомление:
1. Лично – срещу представяне на документ за самоличност и подпис;
2. Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) с обратна разписка за сметка на заявителя;
3. Чрез електронна поща;
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/);
5. Чрез Платформата за достъп до обществена информация, (https://pitay.government.bg);
6. Решението за отказ се връчва на заявителя срещу подпис или се изпраща по пощата с обратна разписка или се изпраща на посочения от заявителя профил в Системата за сигурно електронно връчване.