Z6_PPGAHG8001PU2068MLVFT823S3
Z7_PPGAHG8001K07068JFCV283MG0
Web Content Viewer
Дирекция „Административно-правно и финансово обслужване“
Дата на публикуване:
25.08.2022
Последна актуализация:
01.08.2025
Дирекция "Административно-правно и финансово обслужване"
Свилена Василева (Директор на дирекция)
Електронна поща: svasileva@e-gov.bg
Телефон: +359 (2) 454 5710
Отдел "Управление на собствеността"
Русалина Димитрова (Началник отдел)
Електронна поща: rdimitrova@e-gov.bg
Телефон: +359 (2) 949 2165
Отдел "Правно и финансово обслужване"
(Началник отдел)
Електронна поща:
Телефон: +359 (2) 949
Общата администрация на агенцията е организирана в дирекция "Административно-правно и финансово обслужване" със следните функции:
- изготвя и актуализира длъжностното и поименното разписание на Агенцията;
- организира въвеждането и прилагането на система за оценка на изпълнението на длъжностите и повишаването на професионалната квалификация на служителите;
- планира и организира обучението и развитието на служителите, като предлага и реализира програми за обучение и професионална квалификация на служителите в Агенцията;
- оказва правна помощ на изпълнителния директор и на административните звена на Агенцията с оглед на законосъобразното осъществяване на техните функции, като дава мотивирани становища по правни въпроси;
- осъществява процесуалното представителство пред съдилищата и други институции;
- изработва или участва в изработването на проекти на нормативни актове, които засягат дейността на Агенцията, както и дава становища по проекти на нормативни актове;
- изготвя и/или съгласува проекти на договори, заповеди и други актове и документи, които са свързани с дейността на Агенцията;
- изготвя проекти на решения за предоставяне или за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация по Закона за достъп до обществена информация;
- планира, разпределя и администрира предоставените бюджетни средства на Агенцията;
- отговаря за цялостното финансово-счетоводно обслужване на дейността на Агенцията в съответствие с нормативните изисквания, както и за съхраняването на счетоводните документи;
- разработва проект на годишен отчет и бюджетна прогноза на Агенцията;
- изготвя общия годишен финансов отчет на Агенцията;
- изготвя касов отчет за представяне на първостепенния разпоредител с бюджет;
- отговаря за управлението на собствеността на Агенцията, организира и отговаря за правилното и законосъобразно ползване и управление на имотите, които са предоставени на Агенцията;
- осъществява материално-техническото обслужване на дейността на Агенцията;
- извършва транспортното обслужване на Агенцията, поддръжката и ремонта на транспортните средства, контролира разходите и отчетите за гориво;
- извършва административното обслужване на физически и юридически лица и координира работата по постъпили от тях предложения, сигнали и жалби;
- организира и осъществява деловодната и архивната дейност в Агенцията, въвежда информация в административния регистър по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията;
- организира, осигурява и следи за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд.
Дейностите, свързани с текущо счетоводно отчитане, управление на цикъла на обществените поръчки, административно обслужване и управление на човешките ресурси, се осъществява от МЕУ като споделени услуги. Редът и начинът на изпълнение на дейностите като споделени услуги се определят със заповед на министъра на електронното управление.